Koldusmarketing?

Azt kapod, amit kérsz.

Azt kapod, amilyet kérsz és akkorát, annyit, amekkorát és amennyit kérsz. Rájöttél: ez egy kicsit fejtegetős lesz, de egyrészt nem Te vagy benne a koldus és csak hasznodra válhat:

Mindig mondom, hogy kérj!

Az kap, aki kér. Aki csak utalgat rá, nem kap.

"Hú, nagyon esik kint..."
"Hm, nem hoztam pulcsit..."
"A szép cipőmben jöttem, és tessék..."

Nem egyszerűbb ezt mondani:
"El tudna valaki vinni kocsival?"

NEM.

Kérni nem egyenlő azzal, hogy kérdezünk, vagy hogy feltételes módban megpróbálunk valamit elérni. Ha szeretnél valamit, használd a "kérlek" szót:

"KÉRLEK, vigyél el autóval, MERT a szép cipőmben jöttem!"

Eddig tartott az alapképzés, most jön a magasiskola:

Nem mindegy, MIT kérsz. 

Tegnap a dögmelegben a klímás autóban voltam kénytelen meghúzni magam a parkolóban. Nem a legkörnyezetkímélőbb megoldás, de már nem bírtam, sorry.
Odajött hozzám egy idősebb hölgy, és kopogott. Meg szoktam őket hallgatni, ha épp olyanom van: ablak le.

macska-nagyszem.jpg


"Tudna egy kis aprót adni?" - kérdezte.

Zárt kérdés, zárt válasz. Tudod: NEM.

De ez nem ilyen egyszerű. Azért ilyenkor keresgélek a kocsiban a rejtett rekeszekben. De nem volt semmi apróm. Tényleg.

Nem mondok el nagy titkot: Ötszázasom volt. Az nem apró.

A hölgy aprót kért - bocsánat, apróra utalt, így eszembe sem jutott az ötszázas.

Azt kapod, amit kérsz. Már ha kérsz.

"Uram, látom, hogy nem egy szakadt Wartburggal jött, kérem, adjon nekem ötszáz forintot kenyérre!" - BINGO!

Tisztában vagyok vele, hogy aki az utcán kéreget, nincs abban az állapotban, hogy személyiségfejlesztő tanfolyamon vegyen részt.

Mégis ajánlom neked ezt:

Figyeld, mit mond, aki kér tőled!
Figyeld, hogy KÉR vagy csak UTALGAT?

MIT kér? S ha van időd, mondd el neki a történetet az ötszázasról!

Sosem tudhatod, hogy akitől kérsz, annak mi van a fejében - s főleg, mi van a zsebében.

Jó hír, slusszpoén: ez nem csak koldusoknak hasznos!

Amikor szeretnél valamit, KÉRJ.

És kérd AZT, amire szükséged van.

Meg fogod kapni - de se nem többet, se nem kevesebbet!

Én most KÉREM, hogy fontold meg a sztorit, és járj nyitott füllel!

Jó kérést - szép napot kívánok!